Evenementen senioren

Inleiding

De evenementencommissie organiseert activiteiten met het doel dat de leden elkaar op een gezellige en sportieve manier kunnen ontmoeten. De tennisactiviteiten zijn niet KNLTB gerelateerd en alle senioren mogen eraan deelnemen. Wil jij binnen de club gezellig, sportief maar toch ook (een beetje) competitief spelen? Hieronder een overzicht van onze evenementenkalender. Ruim voor aanvang van elke van de onderstaande activiteiten ontvangen alle seniorleden een uitnodiging per e-mail. Mocht je nog vragen hebben dan kun je een mail sturen naar: [email protected].

Evenementen

De volgende evenementen worden georganiseerd:

• Openingstoernooi
  • Vrijdagavond competitie (VAC) voorjaar
  • Vrijdagavond competitie (VAC) najaar
  • Slottoernooi
  • Winterdubbels
  • Tossen op maandagochtend

Openingstoernooi

Om het nieuwe seizoen op een leuke manier in te luiden, organiseert de evenementencommissie elk jaar voor alle seniorleden een openingstoernooi. In dit toernooi wordt het tennissen gekoppeld aan een gezellige activiteit zoals een wijnproeverij, een paaslunch, een tennisclinic, etc. Het openingstoernooi wordt altijd gehouden op de eerste zondag in april.

Vrijdagavondcompetitie (VAC)

In het voorjaar en najaar organiseert de evenementencommissie op de vrijdagavond een gezellige onderlinge competitie. Alle seniorleden, ongeacht de speelsterkte, kunnen zich inschrijven voor deze onderlinge competitie, dus ook mensen die reguliere KNLTB competitie spelen kunnen meedoen. De commissie regelt op elke speelavond een bittergarnituur voor de deelnemers en organiseert een gezellige feestavond ter afsluiting van deze competitie. De vrijdagavondcompetitie in het voorjaar vindt plaats op 8 avonden in de maanden april t/m juni en in het najaar van september tot begin november.

Hier kun je meer informatie vinden over de VAC.

Slottoernooi

Om het tennisseizoen op een leuke manier af te sluiten, probeert de evenementencommissie elk jaar voor alle seniorleden een slottoernooi te organiseren. Net als bij het openingstoernooi wordt in dit toernooi het tennissen gekoppeld aan een gezellige activiteit zoals een bierproeverij, een stamppotbuffet, etc.

Winterdubbels

Onder de vlag van de evenementencommissie organiseert Henrico van Zanten een wintercompetitie voor dames en heren. Net als de vrijdagavondcompetitie is ook deze competitie niet KNLTB gerelateerd.

In deze een interne dubbelcompetitie gaan prestaties en gezelligheid hand in hand. De wedstrijden worden gespeeld op zaterdagmiddag. Elk team speelt in totaal 6 wedstrijden. Ieder team wordt op speelsterkte ingedeeld in een poule en speelt in de eerste helft van de Winterdubbels 3 wedstrijden. Op basis van de poulestanden worden dan nieuwe poules gemaakt voor de tweede helft van de Winterdubbels.

Tossen op maandagochtend

Ook op maandagmorgen kunnen senior-leden komen tossen. Deze toss wordt niet door de evenementencommissie georganiseerd, maar is een initiatief van de enthousiaste  Humphrey Mussendijk (tel. 030-2712824). Kom voor de maandagochtendtoss naar baan 14 en lever je spelerspasje in bij Humphrey; hij stelt dan teams samen. Je speelt in twee rondes van drie kwartier, met een pauze van een kwartier ertussen. In de tweede ronde speel je weer met andere medespelers en tegenstanders. Het tossen is in het bijzonder voor nieuwkomers een leuke manier om snel mensen van de club te leren kennen. Wees vooral niet bang dat je niet sterk genoeg bent om mee te doen. Indien nodig worden de deelnemers op speelsterkte ingedeeld.

Er wordt, indien het weer en banen het toelaten, het hele jaar gespeeld. Wij beginnen in de wintermaanden om 10.00 uur en in de zomermaanden om 9.00 uur. Je wordt dringend verzocht om je uiterlijk een kwartier vóór het begin aan te melden.

Bereikbaar en aanmelden voor evenementen

De commissie is bereikbaar voor u via e-mail: [email protected]. Inschrijven voor evenementen is alleen mogelijk via deze website.

Waar vind ik informatie over de evenementen?

Evenementen worden kenbaar gemaakt via:

• Via de evenementenpagina op deze site.
  • Nieuwsbrief of specifieke mailing, die u per e-mail ontvangt.
  • Televisieschermen in ons clubhuis.
  • Informatiedag/avond in het clubhuis (veelal eind maart).
  • Flyers, die op het informatiebord in de hal hangen en op de bar/tafeltjes in ons clubhuis liggen.

Wij waarderen het enorm, als u met leuke nieuwe ideeën komt. U kunt ons hiervoor benaderen via website of persoonlijk.

De commissie

De evenementencommissie bestaat uit:

• Arianne van Zanten
  • Esmee Roelofs