KNLTB Competitie Junioren

Gedurende het jaar zijn er vaste periodes waarin competities worden gespeeld die centraal door de KNLTB worden aangeboden. Onze vereniging doet mee aan de voorjaar-, de zomer- en de najaar-competitie. Allen worden op zondag gespeeld (met als uitzondering op maandag als het 2de paasdag en 2de pinksterdag is).

Voorjaarscompetitie: ·
o   Inschrijving: eind oktober
o   Publicatie indeling in teams: mid december
o   Officiële inschrijving bij KNLTB: eerste 2 weken januari
o   Publicatie KNLTB indeling op MijnKNLTB: 2de week maart
o   Competitie zondagen: van eind maart/begin april t/m begin juni ·
Soorten competitie:
o   TennisKids Rood t/m 8 jaar (2016)
o   TennisKids Oranje 8 t/m 10 jaar (2016 t/m 2014)
o   Groen 10 t/m 12 (2014 t/m 2012)
o   Junioren t/m 14 jaar
o   Junioren 13 t/m 17 jaar ·
Kosten: per team voor groen en geel verschillen al naar gelang hoeveel blikken ballen het team nodig heeft en mag houden tussen de 60,- en 140,- Euro. Rode en Oranje teams betalen ongeveer 35,- Euro.

Zomercompetitie: ·
o   Inschrijving: eind maart
o   Publicatie indeling in teams: mid april
o   Officiële inschrijving bij KNLTB: begin mei
o   Publicatie KNLTB indeling op MijnKNLTB: mid mei
o   Competitie zondagen: van begin juni t/m begin juli ·
o   TennisKids Rood
o   TennisKids Oranje
o   Groen ·
Kosten: per team voor groen al naar gelang hoeveel blikken ballen het team nodig heeft en mag houden tussen de 55,- en 70,- Euro. Rode en Oranje teams betalen ongeveer 15,- Euro.

Najaarscompetitie: ·
o   Inschrijving: eind april
o   Publicatie indeling in teams: eind mei
o   Officiële inschrijving bij KNLTB: mid juni
o   Publicatie KNLTB indeling op MijnKNLTB: begin augustus
o   Competitie zondagen: van begin september t/m begin oktober ·
o   TennisKids Rood
o   TennisKids Oranje
o   Groen
o   Junioren t/m 14 jaar
o   Junioren 13 t/m 17 jaar ·

Voor alle 3 de competities gelden de volgende uitgangspunten
- Je schrijft je individueel in.
- Je kunt een voorkeur opgeven voor teamgenoten. Dit is geen garantie dat je samen in een team zit. De trainers delen de teams zoveel mogelijk op niveau in, rekening houdend met jouw voorkeuren.
- De trainers bepalen dus ook in welke kleur Tenniskids je wordt ingedeeld.
- Als team ben je alle speeldagen en inhaaldagen beschikbaar. Plan dit gezamenlijk en voor de start van de competitie in.
- Door te streven naar teams van 6 spelers terwijl er minimaal 4 nodig zijn, hopen we dat jullie blessures en andere verhinderingen makkelijker op kunnen vangen. - De club wijst per team een captain aan. In onderling overleg met je teamgenoten kan dit worden gewijzigd.
- Op dagen dat je eventueel bent uit geroosterd verwachten we dat je beschikbaar bent als invaller om andere teams uit de brand te helpen.
Mocht je geen competitie willen spelen maar wel een keer in willen vallen, kies dan in het inschrijfformulier voor “Reserve”. Je komt dan op de reservelijst.
- De club heeft de hulp van ouders nodig, met name bij de KNLTB Tenniskids competitie. We zullen jullie hier voor aanvang van de competitie over informeren. - Als je vragen over de inschrijving hebt, graag deze mailen naar Sander Drent [email protected]