Junioren Tour

In het weekend van zaterdag 6 en zondag 7 juli 2024 vindt op onze vereniging een JUNIOREN TOUR BRONS toernooi plaats voor meiden en jongens in de leeftijdscategorieën 13-14 jaar en 15-16 jaar.

Hier kun je je direct inschrijven bij het LTC VdM Brons toernooi

Let op: Voor ieder Junioren Tour toernooi volgt na de deadline van inschrijven de acceptatie. De KNLTB voert de acceptatie uit. Of je wordt toegelaten tot een toernooi hangt af van je positie op de KNLTB Junioren ranglijst en welke spelers hebben ingeschreven. Hieronder vind je meer informatie over de Junioren Tour, het Speelformat, de inschrijving en een link naar de meest gestelde vragen.

Wat is de JUNIOREN TOUR?
De KNLTB Junioren Tour is een club overstijgend toernooi en bedoeld voor talentvolle jeugdspelers die zich willen meten met leeftijdsgenoten van hetzelfde niveau en speelsterkte.

De Junioren Tour kent vier leeftijdscategorieën: JT Groen (t/m 10 jaar), t/m 12 jaar, t/m 14 jaar en t/m 16 jaar. Deze is onderverdeeld in de Junioren Tour toernooien Goud, Zilver en Brons. Door Junioren Tour toernooien te spelen kan je punten verdienen voor de KNLTB Juniorenranglijst. (Voor JT Groen is geen ranglijst).

De Junioren Tour vinden voornamelijk in de weekenden plaats en wordt op verschillende tennisverenigingen in Nederland gespeeld, zowel in de zomer als winter.Bekijk de kalender voor een overzicht van de toernooien.

Speelformat
Een Junioren Tour toernooi wordt gespeeld in een afvalschema, toch speel je altijd minimaal twee wedstrijden. Verlies je in de eerste ronde dan speel je dezelfde dag nog een verliezersronde, zodat je niet de volgende dag hiervoor hoeft terug te komen.

Op de pagina speelformat lees je meer over de verliezersronde, de grootte van het afvalschema en de spelregels en telling die van toepassing zijn.

Aanvullende spelregels
De tennisspelregelszijn van toepassing op alle KNLTB Junioren Tour toernooien. Daarnaast geldt er een aanvullende spelregel als het gaat om de service. Bij alle KNLTB Junioren Tour toernooien wordt er zowel in het enkel- als in het dubbelspel doorgespeeld na een netservice. Dit betekent dat als een geserveerde bal de netband raakt, en in is, er doorgespeeld dient te worden.

Inschrijven Je schrijft je in voor een KNLTB Junioren Tour toernooi via MijnKNLTB. Per speelweek kan je je voor maximaal drie Junioren Tour toernooien inschrijven, je geeft een eerste keuze, tweede keuze en een eventuele derde keuze op.

Voor de Junioren Tour Goud, Zilver en Brons t/m 12, 14 en 16 jaar geldt dat je aan de hand van je positie op de KNLTB Juniorenranglijst inschrijft voor Junioren Tour toernooien Goud, Zilver en/of Brons.

Voor ieder Junioren Tour toernooi volgt na de deadline van inschrijven de acceptatie. De KNLTB voert de acceptatie van alle Junioren Tour toernooien in dezelfde speelweek uit. Welk toernooi je daadwerkelijk gaat spelen hangt af van je positie op de KNLTB Junioren ranglijst en welke spelers hebben ingeschreven.

KNLTB Juniorenranglijst
Met spelen van Junioren Tour toernooien t/m 12, 14 en 16 jaar verdien je punten voor de KNLTB Juniorenranglijst. De meest actuele KNLTB Juniorenranglijst vind je op MijnKNLTB. Voor de Junioren Tour Groen is geen ranglijst.

Sta je nog niet op de ranglijst en wil je toch meedoen? Via de trainer kan een wildcard worden aangevraagd. Het is daarna aan de KNLTB of de wildcard wordt toegekend, helaas zitten hier nogal wat haken en ogen aan.

Veelgestelde vragen
Alle antwoorden op de veelgestelde vragen over de KNLTB Junioren Tour en de KNLTB Junioren Ranglijst vind je hier. Heb je vragen over de Junioren Tour dan kun je altijd terecht bij de Junioren Tour Commissie