Vrijspeelregels voor senioren

Reserveren gebeurt via de KNLTB CLubApp. Deze is te downloaden via de App Store en Google Play. Alle informatie over de clubapp kun je hier vinden.

Ook voor vrijspelers zijn er een aantal regels die in acht moeten worden genomen. De regels zijn zo opgesteld zodat we zoveel mogelijk leden de kans kunnen geven om te tennissen. Als het wenselijk om de regels tussendoor aan te passen, dan communiceren wij daarover.

Regels voor vrijspelen (Laatst geupdated op 14-12-2023)

• Je kunt 73 uur van tevoren reserveren. Soms kan het voorkomen dat je weken vooruit kunt reserveren. Dit komt omdat we op dat moment bezig zijn met boekingsinstellingen of andere appgerelateerde werkzaamheden. Het is nooit de bedoeling dat je verder dan 73 uur vooruit boekt, dat geeft geen level playing field. Boekingen van 74 uur of later worden verwijderd.
  • Boekingen na 21:30 tellen niet mee voor het aantal wekelijkse boekingen in de avond.
  • Spelen met iemand die niet lid is (introducee) kan van maandag t/m donderdag van 09:00-18:00, en van vrijdag t/m zondag van 09:00-23:00. Reserveer met hem of haar door ipv op 'Speler toevoegen' te drukken op 'Introducee toevoegen' te klikken. Het is belangrijk dat de hele naam ingevuld wordt, net zoals het e-mailadres van diegene. Zo weten we precies wie er gespeeld heeft.
  • Het afhangbord kan worden gebruikt, maar reserveren via de KNTLB ClubApp is een stuk makkelijker. Lees hier hoe het afhangbord precies werkt.
  • Kijken langs de baan is toegestaan.
  • Wil je je reservering annuleren, dan moet je dat minimaal een half uur voor je reservering doen. Doe je dit niet of annuleer je minder dan een half uur van tevoren, dan vervalt je reservering wel, maar telt deze wel mee als boeking.
  • Antwoorden op veelgestelde vragen over de App kun je hier vinden.

Ouderen

We snappen dat sommige ouderen moeite hebben met het gebruik van de app. Daarom kun je vanaf nu ook via de website een baan reserveren. Op de homepage staat bovenaan de knop 'Reserveer je baan.' Hiervoor moet je wel ingelogd zijn.

Voor hen is het afhangbord daarom nog steeds in werking. Mocht ook dit niet lukken, dan kunnen mensen altijd de verenigingsmanager mailen om voor hen een boeking te doen. Doe dit voor 20.00 op doordeweekse avonden, daarna kan dit niet meer voor de volgende dag.

Veel tennisplezier!

Bestuur LTC