Junioren Tour Toernooicommissie

In september 2022 zijn we begonnen met het inventariseren wat ervoor nodig zou zijn om een Junioren Tour (ook bekend als JRT) naar LTC Vleuten De Meern te halen. Een selectief groepje enthousiaste kinderen gaat in de zomer en winter meerdere weekenden per jaar het land door opzoek naar prestatieve jeugdtoernooien. Ook onze kinderen doen dit graag en daarom kwamen we op het idee om niet alleen te consumeren maar dit in de zomer naar LTC Vleuten De Meern te halen. Lekker centraal in Nederland, wie wil dat nou niet!?

Dit doet de Junioren Tour Toernooicommissie

Het eerste jaar zijn we opzoek gegaan naar hoe we een Junioren Tour kunnen organiseren. Want je kan het idee hebben, zomaar een datum kiezen en je eigen plan trekken is er niet bij. Hiervoor hebben we contact gezocht met de afdeling Junioren Tour bij de KNLTB, en ons club vervolgens aangemeld voor een weekend in de zomer, een die ook binnen onze drukke evenementenkalender past.

Bij de Junioren Tour maken kinderen die op de ranglijst staan meer kans om mee te doen dan kinderen die geen ranking hebben. Wij gaan opzoek naar de combinatie zodat ervoor de club ook een extra toernooi is, maar we kijken ook naar de beste match qua categorieƫn zodat de kans groter is dat er ook kinderen van LTC Vleuten De Meern kunnen meedoen.

Ieder jaar zullen we kijken welke JRT we gaan organiseren. Dit kan Brons, Zilver of Goud zijn, maar ook wordt er gekeken naar welke leeftijdsklasse (tm 12, 13/14 of 15/16) interessant is. Volgend jaar (zomer 2024) zal er ook gekeken worden of dat op zondag een JRT Groen toernooi kan worden toegevoegd.

Leden van de commissie

Erik van den Heuvel: Vader van Guus en alweer een paar jaar lid van LTC Vleuten De Meern. Guus traint graag, zoekt de uitdaging in toernooien en competities en slaat graag een balletje met zijn vader. Erik en Stephan kennen elkaar via de jongens dus de connectie met Erik was snel gemaakt. Hij is betrokken en wil dit graag doen voor de club!

Ernest Pelders: Vader van Jan en Tijn. Ook zijn jongens slaan graag een balletje. Al zien we Jan ook veel stuiteren met een bal, basketbal is ook helemaal zijn ding. Tijn zoek graag de extra uitdaging bij de tennis, toernooien en competitie spelen is wat hij wil. Ernest is nauw betrokken bij de jeugd, zo heeft hij ook een rol binnen het Onderlinge Jeugdtoernooi. Ook hij vond het een goed idee en haakt graag aan.

Iris Lebbink: Moeder van Sterre en Binck, is een kleine 2 jaar bekend bij LTC Vleuten De Meern en heeft twee fanatieke kinderen die echt de uitdaging opzoeken. Allebei spelen ze graag toernooien en competities. Dat maakt het soms niet makkelijk als ze niet op dezelfde plek spelen, maar Iris houdt van de sport en geniet als ze haar kinderen op de JRT ziet spelen. Er was weinig voor nodig om haar aan boord te krijgen.

Stephan Boonstra: Vader van Thieme en Noud, waarbij Thieme, de oudste, het leuk vindt om een balletje te slaan en van een beetje competitie houdt, is de jongste zoon ieder weekend te porren voor een JRT, reguliertoernooi of competitie. Dit heeft Stephan dan ook doen besluiten om ouders te benaderen met de vraag te helpen een JRT te organiseren en na 4 jaar te stoppen met de Jeugdactiviteitencommissie.

Informatie en contactgegevens

Wil je meer weten over hoe de Junioren Tour werkt en/of wanneer het eerstvolgende toernooi bij LTC Vleuten De Meern is? Daarvoor hebben wij onder het menu Toernooien een item gemaakt en daar meer over de Junioren Tour geschreven. Klik hier om daar direct naartoe te gaan. Hier staan ook de links naar de KNLTB-site met bijvoorbeeld de meest gestelde vragen, toernooikalender of algemene informatie.

Mochten er vragen zijn dan kunnen die gesteld worden via [email protected]