KNLTB ClubApp Veelgestelde Vragen

Omdat we dagelijks veel mails krijgen over het reserveren van banen leek het ons handig om een overzicht te maken van de meest gestelde vragen m.b.t. het gebruik van de KNLTB CLubApp.

Bovenaan de pagina staat algemene informatie die je nodig hebt om overweg te kunnen met de app. Dit is informatie rechtstreeks van de KNLTB. Verder onderaan de pagina staat een lijst met problemen (bugs) die wij bij LTC al zijn tegengekomen. Lees deze even door om te kijken of jouw probleem erbij staat, voordat je een mail stuurt.

Het Bestuur van LTC heeft nauw contact met de KNLTB en het supportteam van de ClubApp. Wij geven alle issues en bugs aan, alleen is het aan de KNLTB om deze te fixen.

  • Hoe download ik de KNTLB ClubApp?

De ClubApp kun je downloaden in de App Store en de Google Play Store

Na het downloaden van de KNLTB ClubApp kun je vervolgens in de lijst met clubs LTC Vleuten De Meern opzoeken. Als je Vleuten intikt komt LTC als tweede club naar boven.

  • Het inloggen lukt niet. Wat nu?

Geen nood! Loop de volgende stappen even na.

  1. Check je e-mailadres
    Leden krijgen via het primaire e-mailadres dat bekend is bij de club, een uitnodiging voor het gebruik van de KNLTB ClubApp. In dit mailtje staan de gegevens die het lid kan gebruiken om een wachtwoord in te stellen in de KNLTB ClubApp. Het is dus erg belangrijk dat je het juiste e-mailadres hebt opgegeven. Indien je je e-mailadres wilt wijzigen dan kun je dat doen door een mail te sturen naar [email protected]. Let op! Ervaring leert dat het systeem minder goed reageert op @kpn/@planet/@zonnet e-mailadressen. Deze e-mailadressen komen soms in de spam-, reclame of nieuwsbrieven inbox (voor spam zie het punt hieronder). Indien je een ander type e-mailadres hebt dan kun je dat doorgeven aan [email protected], en die stuurt  je dan automatisch een nieuw wachtwoord door.

  2. Heb geduld en check je spam- en reclame inbox via je webmail (!)
    Krijg je geen mail binnen na het resetten van je wachtwoord in de KNLTB ClubApp? Heb even geduld. Het kan soms wel 5 minuten duren voordat je wachtwoord binnenkomt. Daarnaast horen we heel vaak dat het wachtwoord in jouw spam-box of reclame-box binnenkomt. Check deze twee inboxen dan ook altijd even! Let op: Veel personen gebruiken hun mailboxen via een geconfigureerde omgeving in plaats van via de webversie. De geconfigureerde omgeving van je mailbox toont meestal niet zowel de spam- als de reclame mailbox. Check je spam en reclame inbox daarom via de webversie. Bijvoorbeeld: via https://webmail.telfort.nl/mail/main of https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp.
  3. Gebruik de juiste gegevens 
    In de KNLTB ClubApp kun je inloggen via je bondsnummer of clubnummer.
    -  Let op: gedurende de maand mei zijn er bondsnummer wijzigingen doorgevoerd voor leden met een dubbel bondsnummer. Op maandag 11 mei hebben de desbetreffende personen hierover de mail "Belangrijke informatie over jouw bondsnummer'' gehad met het juiste bondsnummer om in te loggen in de KNLTB ClubApp. Check deze even als het inloggen bij jou niet lukt.
    - Jouw wachtwoord van de KNLTB ClubApp hoeft niet hetzelfde te zijn als die van jouw MijnKNLTB.
    - Ook belangrijk: het clubnummer is niet het verenigingsnummer. Clubnummers (ookwel: clublidnummers) zijn alleen voor leden die geen bondslid zijn. De meeste leden zijn dit wel en dienen daarom in te loggen met hun bondsnummer. Je kunt je bondsnummer op je ledenpas vinden, en op toernooi.nl

  4. Zorg dat het juiste type lidnummer gebruikt wordt om in te loggen
    Indien je de 'Reset mijn wachtwoord' optie in de KNLTB ClubApp gebruikt, check dan altijd even of deze ingesteld staat op 'Clubnr.' (clublidnummer indien je geen bondslid bent) of 'Bondsnr.' (bondsnummer van je ledenpas).

 

  • Hoera, ik ben ingelogd! Hoe kan ik nu een baan reserveren?

Vanuit de ClubApp kan je van te voren een baan reserveren. Dit kan je vinden bij Spelen > Baan reserveren.

Allereerst zie je een overzicht van alle 13 banen en reserveringen. Als er een rondje staat met een streep, betekent dit dat de baan op dat tijdslot niet gereserveerd kan worden, een wit vlak met een tennisbal betekent dat dat tijdslot al is gereserveerd door iemand anders, een rennend mannetje betekent dat er op die baan training wordt gegeven en het plusje betekent dat je op dat tijdslot een reservering kan maken (zie plaatje hieronder). Zodra je hier op klikt, kom je in de volgende pagina waar je alle informatie kan invullen. Door op ‘speler toevoegen’ te klikken, kan je in de ledenlijst zoeken naar een speler of kan je kiezen uit één van jouw tennismaatjes. Door op een gemaakte reservering te klikken in het overzicht, zie je meer informatie over de reservering.

 

  • Hoe lang kan ik van tevoren reserveren?

Je kunt maximaal twee dagen vooruit reserveren. Op maandag kun je dus t/m woensdag reserveren, op dinsdag t/m donderdag etc. 

  • Hoe vaak mag ik per week spelen?

Dit verandert nogal eens. Op deze pagina zie je de actuele vrijspeelregels voor senioren.

  • Waarom is er doordeweeks een tijdslot van 90 minuten? (21:30-23:00)

Dit hebben we gedaan zodat de laatste groep vrijspelers wat langer door kan spelen. Op deze pagina kun je precies lezen waarom we dit zo hebben doorgevoerd.

  • Kan ik reserveren met een introducé?

Ja, dat kan. Klik op het tijdslot dat jij wil reserveren en druk op ''Introducé toevoegen.' Vul daarna de naam en het e-mailadres in van degene met wie je gaat spelen en klik daarna weer op 'Introducé toevoegen.' Klik daarna op 'Reserveren,' en je reservering is gemaakt!

  • Krijg ik een bevestiging als ik een reservering heb gemaakt?

Ja. Binnen een paar minuten krijgt iedereen waarmee je hebt gereserveerd een bevestigingsmail waarin alle gegevens van je reservering staan. 

  • Als ik reserveer, moet ik dan altijd alle namen invoeren waarmee ik ga spelen?

Ja. Het is enorm belangrijk dat je altijd alle namen invoert. Dit heeft te maken met de coronaprotocollen. Het bestuur van LTC moet weten wie er spelen, zodat er bij een besmetting altijd kan worden teruggekeken wie er op dat moment op het park waren.

  • Hoe lang van tevoren kan ik een reservering cancelen?

Je kunt tot 30 minuten van tevoren de reservering cancelen zonder dat ie als boeking wordt meegenomen. Reserveer je binnen die drie uur, dan vervalt de reservering en kan er iemand anders boeken, maar telt hij wel als boeking.

  • Welke versie heb ik nodig?

De laatste versie van de KNLTB ClubApp is versie 2.3.7. Je kunt in de App onderin klikken op 'Meer,' en daarna op 'Over deze app' klikken om te zien welke versie je hebt.

 

Issues en Bugs

 

Er zijn een aantal problemen die ons de afgelopen maanden zijn opgevallen en deze nemen we in dit schema even door.

  • Zoals je bovenin al hebt kunnen lezen, heeft de App een probleem met @kpn/@planet/@zonnet e-mailadressen. We hebben hierover al meerdere malen contact gehad met de KNLTB, maar zij weten ook niet waar het vandaan komt. Het handigst is om een alternatief mailadres te gebruiken. Deze wijziging kun je doorgeven aan [email protected].

 

  • Sommige leden hebben te maken met zogenaamde 'oeps-meldingen.' We denken dat zij deze meldingen krijgen omdat zij niet de meest recente versie van de app hebben. De app verwijderen en daarna opnieuw installeren lijkt het beste medicijn tegen deze bug.

 

  • Als je op de kalender verandert van dag, dan duurt het altijd even voordat de reserveringen van die dag ook daadwerkelijk naar voren komen. Omdat er geen laadicoontje verschijnt, maar wel in een andere dag zit, zie je alsnog de reservering van die dag ervoor. Snapt u hem nog? Kijk naar het plaatje voor een voorbeeld.

      

                           

 

Op de foto linksboven zie je een reservering op woensdagavond. Als je een dag vooruitspoelt naar donderdag zie je dezelfde reservering, terwijl het slot in werkelijkheid leeg is, zoals te zien is op de onderste foto. Wacht dus altijd een paar seconden als je verspringt naar een andere dag. Ook deze rare glitch hebben we al enkele weken terug gemeld bij de KNLTB, maar tot op heden is er nog geen laadicoontje te zien.

 

  • Als je een zoon of dochter hebt die ook bij LTC tennist zou het handig zijn dat je in de app van profiel kunt vernaderen. Helaas is dit niet mogelijk, en dus zul je eerst uit moeten loggen, om daarna in te loggen met de gegevens van je zoon of dochter. De KNLTB zegt hierover op haar website:

Sommige personen zijn lid van meerdere verenigingen. Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om in de KNLTB ClubApp van vereniging te wisselen zonder opnieuw te hoeven inloggen. Dit is echter wel een functionaliteit waar wij op dit moment aan werken.

Mocht je iets tegenkomen wat niet helemaal in de haak lijkt, maar wat niet op deze lijst staat, stuur dan even mail naar [email protected], of bel naar 06-30149253, en dan gaan we kijken wat we eraan kunnen doen!

Maurits ten Kate, Bestuur LTC

Henrico van Zanten, Systeembeheerder LTC