Leidscherijnwijn.nl

Sponsoren van LTC

De coronaperiode is voor iedereen een uitdagende periode, en in het bijzonder voor ondernemers. Bij veel sportverenigingen vormen sponsorbijdragen een belangrijke bron van inkomsten, zo ook bij LTC. In de rubriek 'Sponsoren van LTC' willen het bestuur en de sponsorcommissie van LTC de komende tijd de sponsoren in het zonnetje zetten. Te beginnen met: Leidscherijnwijn.nl

Wie is Eric Eimers?
Het wijnjaar van 1985 leverde niet alleen mooie druiven op maar ook de geboorte van Eric die opgroeide in Maarssen. Mijn jeugd heb ik voor een groot deel doorgebracht op de tennisclub Luck Raeck en vele andere clubs in de regio. Vanaf mijn 7e heb ik lekker fanatiek getennist tot ik met speelsterkte 3 een paar mooie overwinningen in de regio op zak had. Bij Luck Raeck was ik betrokken bij meerdere commissies (o.a. het Open Toernooi) en heb ik mijn eerste biertjes getapt als beginnend barman. Ik woon samen met mijn vriendin Lenneke in ‘t Zand, heb twee tennissende jongens (Bram 9 & Tygo 6) bij LTC, een Jack Russel genaamd Vino, en ik ben sinds kort sponsor van LTC Vleuten de Meern geworden. Op dit moment heb ik mijn racket ingeruild voor een racefiets en een paddel & Squash racket, maar wie weet pak ik het tennis wel weer op. Het is en blijft een superleuk spelletje.

Hobby’s?

Als er uren over zijn in de week, spring ik graag op mijn racefiets om door de polder te toeren. Af en toe speel ik met buurmannen paddel of squash. Daarnaast drink ik graag een goed glas wijn met buren en vrienden of ben ik als gast in de horeca te vinden. Verder volg ik veel sporten op tv en blijf ik mij verdiepen in wijn middels boeken, tijdschriften en podcasts. Ook bezoek ik graag mijn wijnproducenten, hopelijk kan dat snel weer!

Wat doe je ?
Na een jaar of vijftien in de horeca te hebben gewerkt als Sommelier, o.a. bij Restaurant Marnemoende in IJsselstein en Grand Hotel Karel V in Utrecht, ben ik gestart met het verkopen van wijn. Eerst via de webwinkel Leidscherijnwijn.nl en sinds oktober 2017 in het pand van Bakker Verkerk aan de Zandweg in De Meern. Hier hebben we meer dan 400 wijnen op voorraad staan en adviseren we je graag over wijn, wijn & spijs, relatiegeschenken en organiseren we regelmatig proeverijen. Daarnaast lever ik aan horecagelegenheden in de directe omgeving.

Waarvoor kom jij je bed uit?
Ik sta iedere dag met veel plezier op om verder te bouwen aan Leidscherijnwijn.nl, mijn klanten blij te maken met de lekkere wijnen die ik heb. Persoonlijk favoriet zijn o.a. de Gruner Veltliners van Bernhard Ott uit Oostenrijk, en de vele mooie wijnen uit Zuid Afrika. Bourgogne rood en Spatburgunder uit Duitsland. Noord Rhône, Toscane, oeps er zijn teveel favorieten merk ik al…

Waar zit je bedrijf?
Sinds 2017 run ik de winkel aan de Zandweg 111 in De Meern. We zijn daar open op donderdag t/m zaterdag. Veel mensen kennen ook mijn opslag aan de Groenedijk, naast Rare Jongens. Daar ben ik ooit gestart met de webwinkel en inmiddels is dit enkel mijn opslag.

Waarom LTC VDM sponsoren?
Een tennisclub voelt een beetje als thuiskomen voor mij. Ik hoop dat mijn jongens net zo’n leuke tijd daar hebben als ik op Luck Raeck heb gehad en vriendschappen sluiten waar ze nog veel plezier aan beleven. Een sportclub kan enkel bestaan met sponsoren en vrijwilligers. Ik hoop op deze manier een steentje bij te dragen en mijn naamsbekendheid onder de leden van LTC te vergroten.

Ik zie jullie allen graag in de winkel of met een goed glas wijn op baan 14!