Evenementencommissie

Wat doet de Evenementencommissie voor u?

Wat doet de Evenementencommissie voor de leden? De Evenementencommissie organiseert evenementen voor senioren. Het belangrijkste doel van deze commissie is om te zorgen dat leden elkaar kunnen ontmoeten bij sportieve en ook gezellige activiteiten. Het gaat om activiteiten die los staan van de officiële KNLTB toernooien- of competities zoals de clubkampioenschappen en het open toernooi.

De evenementencommissie zorgt er voor dat je, ongeacht je speelsterkte, aan een activiteit kunt deelnemen. Voorbeelden zijn een openingstoernooi, een toss-avond en de drukbezochte onderlinge vrijdagavondcompetitie (VAC). Onder de vlag van de evenementencommissie organiseert Henrico van Zanten daarnaast de winter- en lentedubbels.

Leden van de evenementencommissie:
De evenementencommissie bestaat uit Arianne van Zanten, Anne Verkoijen, Yvette Mommen, Cynthia Glissenaar en Mirjam Jamanika.

De commissie is bereikbaar via e-mail: [email protected]

Waar vind ik informatie over de evenementen? Evenementen worden kenbaar gemaakt via:
- de KNLTB Clubapp
- Nieuwsbrief, die u per e-mail ontvangt.
- Directe mail naar onze leden
- Televisieschermen in ons clubhuis.
- Informatie avond voor nieuwe leden in het begin van het seizoen

Wij waarderen het enorm als jullie met leuke nieuwe ideeën komen. Je kunt ons hiervoor benaderen per mail of natuurlijk persoonlijk.

Vrijdagavondcompetitie (VAC)
In het voorjaar en najaar organiseert de evenementencommissie op de vrijdagavond een gezellige onderlinge competitie. Alle seniorleden, ongeacht de speelsterkte, kunnen zich inschrijven voor deze onderlinge competitie. De commissie regelt op elke speelavond twee speelrondes per team (een Dames/Herendubbel en een mix) welke starten om 19.00 of om 20.00 uur. Tussen de spelrondes, die elk een uur duren, zit een pauze van een uur. Na de laatste wedstrijd sluiten we af met een borrelplankje. Als klapper op de vuurpijl organiseren we tijdens de laatste speelavond een gezellige feestavond met thema ter afsluiting van deze competitie.

De vrijdagavondcompetitie in het voorjaar vindt plaats op 8 avonden in de maanden april t/m juni en in het najaar van september tot begin november. Je speelt in een poule en je wordt als team op 4 van deze 8 avonden ingedeeld om tegen een ander team te spelen.

Hier kun je meer informatie vinden over de VAC.

Winterdubbels
Onder de vlag van de evenementencommissie organiseert Henrico van Zanten een wintercompetitie voor dames en heren. Net als de vrijdagavondcompetitie is ook deze competitie niet KNLTB gerelateerd.

In deze interne dubbelcompetitie gaan prestaties en gezelligheid hand in hand. De wedstrijden worden gespeeld op zaterdagmiddag. Elk team speelt in totaal 6 wedstrijden. Ieder team wordt op speelsterkte ingedeeld in een poule en speelt in de eerste helft van de Winterdubbels 3 wedstrijden. Op basis van de poulestanden worden dan nieuwe poules gemaakt voor de tweede helft van de Winterdubbels.

Tossen op maandagochtend
Ook op maandagmorgen kunnen senior-leden komen tossen. Ondanks dat deze toss niet door de evenementencommissie wordt georganiseerd willen we je er wel graag op wijzen. Het is een initiatief van de enthousiaste Humphrey Mussendijk (tel. 030-2712824).

Kom voor de maandagochtendtoss naar baan 14 en lever je spelerspasje in bij Humphrey; hij stelt dan teams samen. Je speelt in twee rondes van drie kwartier, met een pauze van een kwartier ertussen. In de tweede ronde speel je weer met andere medespelers en tegenstanders. Het tossen is in het bijzonder voor nieuwkomers een leuke manier om snel mensen van de club te leren kennen. Wees vooral niet bang dat je niet sterk genoeg bent om mee te doen. Indien nodig worden de deelnemers op speelsterkte ingedeeld.

Er wordt, indien het weer en banen het toelaten, het hele jaar gespeeld. Wij beginnen in de wintermaanden om 10.00 uur en in de zomermaanden om 9.00 uur. Je wordt dringend verzocht om je uiterlijk een kwartier vóór het begin aan te melden.