Open Jeugdtoernooi

29-6-2022 15:00 - 29-6-2022 20:00
Eline Drent, Wilco Jongerman, Bas Crijns

CATEGORIEËN

Je kunt je inschrijven voor de volgende categorieën: Groen 1 (sets tot 4) : JE, JD, ME, MD, GD

• Groen 2 (sets tot 4): JE, JD, ME, MD, GD
  • 10 t/m 12 (Geel sets tot 4) :JE, JD, ME, MD, GD
  • 10 t/m 14 (Geel sets tot 4) : JE, JD, ME, MD,GD
  • 11 t/m 17 (Geel sets tot 6): JE, JD, ME, MD, GD

Je kunt je maximaal voor 2 onderdelen inschrijven. Het inschrijfgeld bedraagt euro 8,- per persoon per onderdeel.

Let op dat categorieën kunnen vervallen en/of worden samen gevoegd bij te weinig deelname alsook inschrijvingen gesloten kan worden bij over inschrijving.

SPEELTIJDEN

Op ma/di/do/vr beginnen de wedstrijden om 15.00 uur. Op woensdag starten we om 13:30. Op zaterdag beginnen de wedstrijden om 9:00 en op zondag om 10:00. De laatste wedstrijd start om 19:00 uur. Let er bij de inschrijving dus goed op om door te geven wanneer je echt niet kan. In het finale weekend (2 en 3 juli) verwachten we dat je volledig beschikbaar bent!

VRAGEN?

Stuur ons een mailtje via [email protected] het toernooi zijn we, op de momenten dat er gespeeld wordt, bereikbaar via 030-6667930.  OJT Commissie

Toernooibepalingen 2022

Zie ook MijnKNLTB.toernooi.nl

LTC Vleuten de Meern Open Junioren 2021

1. Het toernooi wordt gehouden van zaterdag 25 juni t/m zondag 3 juli 2022 aan de Europaweg 40, 3451 HG te Vleuten-de Meern.

Het toernooi wordt gespeeld in de volgende Categorieën:

• Groen1 JE, JD, ME, MD, GD
  • Groen 2 : JE, JD, ME, MD, GD
  • 10 t/m 12 jaar JE, JD, ME, MD, GD
  • 10 t/m 14 jaar JE, JD, ME, MD, GD
  • 11 t/m 17 jaar JE, JD, ME, MD, GD

2.

Het toernooi wordt gespeeld op 9 Smash Court en 4 Gravel banen. Als de voortgang van het toernooi in het geding komt kan de toernooileiding besluiten:

• Dat er wedstrijden in een tennis hal of andere (door de KNLTB goedgekeurde) banen worden gespeeld.
  • Om verkorte sets te spelen, mits dit in overleg met de bondsgedelegeerde is besloten.

3. Inschrijving is alleen mogelijk via MijnKNLTB.toernooi.nl. Er kan voor maximaal twee onderdelen ingeschreven worden. Iedere speler moet apart inschrijven. Wanneer een speler voor 2 onderdelen inschrijft kan zijn/haar inschrijving niet aanvaard worden als het aantal verhinderingen een planning onmogelijk maakt. Verhinderingen in het finale weekend worden niet geaccepteerd. Minimaal een week voor aanvang van het toernooi ontvangt de speler een mail als de inschrijving (of een gedeelte daarvan) niet aanvaard kan worden.

4. De toernooileiding kan in overleg met de bondsgedelegeerde besluiten categorieën te laten vervallen en/of samen te voegen (bij te weinig deelname) alsook deelname te limiteren bij over inschrijving. Afhankelijk van de inschrijving per categorie zal er een poule of afval systeem gehanteerd worden, maar getracht wordt alles in poules in te delen. De hoogst gerankte spelers worden door loting per poule geplaatst.

5. Het inschrijfgeld bedraagt euro 8,- per persoon per onderdeel en U machtigt ons bij uw inschrijving het inschrijfgeld eenmalig automatisch te incasseren. Bij uitloting storten wij het geld terug, maar trekt de speler zich terug behouden wij het inschrijfgeld.

6. De wedstrijden beginnen op:

• ma/di/do/vr om 15:00 uur
  • woensdag om 13:30 uur
  • zaterdag 9:00 uur
  • zondag 10:00 uur

De laatste partijen worden om 19:30 uur gepland. Geef verhinderingen aan bij inschrijving. Na de uiterste inschrijfdatum worden veranderingen van opgegeven verhinderingen niet meer geaccepteerd tenzij er sprake is van “overmacht” en schema’s aanpassingen toelaten.

7. Een week voor aanvang ontvang je een email met de informatie over de eerste partij. Graag mailen naar “ [email protected] “ indien er vragen zijn.

8. Tijdens het toernooi:

• Meld je 15 min voor aanvang van je partij.
  • Toon je KNLTB pas bij je eerste partij.
  • Geef je na afloop van de wedstrijd de uitslag door aan de wedstrijdtafel en lever je de wedstrijdballen in.
  • Gedraag je correct en zorg voor correcte tenniskleding en schoeisel.
  • Uitsluiting kan door de toernooileiding en/of bondsgedelegeerde bij overtreding van KNLTB wedstrijd regels.
  • Het is niet toegestaan dezelfde week voor 2 verschillende toernooien in te schrijven. Bij overtreding wordt de inschrijver voor beide toernooien uitgeschreven.
  • Wanneer het toernooireglement of dat van de KNLTB niet voorziet in een situatie beslist de toernooileiding in overleg met de bondsgedelegeerde.
  • Inspelen mag maximaal 10 minuten.
  • De KNLTB-regels zijn van toepassing. Bij onenigheid dient de speler de VTL te verzoeken naar de baan te komen.
  • De bondsgedelegeerde is nog niet bekend.
  • De toernooileiding bestaat o.a. uit de volgende personen: Sander Drent (voorzitter/communicatie), Wilco Jongerman (VTL), Bas Crijns (penningmeester) en Eline Drent (planning)
  • Heeft U vragen, bel dan op de wedstrijddagen tussen 14:00 en 18:00 uur naar tel.030-6667930 of email [email protected].
  • Prijzen voor de eerste en tweede plaats worden direct na iedere finale partij op de baan uitgereikt.

9. Extra reglement voor Groen:

• Je speelt om twee 2 gewonnen sets, maar een set bestaat uit 4 gewonnen games (start op 0-0) met een verschil van 2 games (bijvoorbeeld 4-2 ,5-3).
  • Bij 4-4 speel je een gewone tiebreak (tot de 7 met 2 punten verschil).
  • Als de stand 1-1 in sets is, speel je de laatste set ook als een gewone tiebreak (tot de 7 met 2 punten verschil).
  • Je speelt met het Beslissend Punt Systeem: bij 40-40 levert het winnende punt de game op. De ontvanger bepaalt vanaf welke kant de serveerder het punt moet spelen. J
  • e speelt de dubbels in het dubbelveld, dus inclusief de tramrails.
  • Er wordt gespeeld met “groene ballen” (groene stip).